Závěrečné zhodnocení projektu

Každá pomoc při výběru dalšího vzdělání má samozřejmě smysl, zejména v dnešní době. Jedné třetině účastníků tento projekt pomohl při výběru vhodné SŠ (svědčí o tom i velký počet žáků hlásících se právě na partnerskou SŠ), ostatní již byli rozhodnuti (tedy spíše ovlivněni přáním rodičů) před vstupem
do projektu. Největším problémem zůstává fakt, že v současné době mohou jít studovat maturitní obory i žáci s neukončeným základním vzděláním nebo velmi slabými studijními výsledky, proto je i nadále malý zájem o učební obory jakéhokoliv zaměření. V několika takových případech se nám pomocí projektu podařilo přesvědčit žáka i rodiče ke studiu učebního oboru, ve většině případů si ale rodiče stáli za svým (proč nestudovat, když to jde – bez ohledu na nejistou budoucnost).

Implementace pracovního programu v rámci realizace projektu KARIÉRA, měla pro příjemce grantu i pro zapojené organizace řadu přínosů a užitků, a to jak z hlediska rozvoje organizace jako takové, tak i z hlediska kvality lidských zdrojů i dopadů do ekonomiky.

Prostřednictvím realizace tohoto projektu organizace získaly nové zkušenosti s řízením komplexních rozsáhlých akcí. Organizace si ověřily nové modely řízení, jehož základem byla práce jednotlivých pracovních skupin, koordinační skupiny i reportážní skupiny. Tuto zkušenost mohou využívat v budoucnosti při řízení nových projektů či své činnosti rozsáhlejšího charakteru.

Projektové aktivity též přispěly k návyku uplatňování principů společného rozhodování při řízení projektových aktivit. Navázané kontakty a zapojení organizací do mezinárodní spolupráce zvýšilo kompetence učitelů, lektorů i odborných poradců v oblasti kariérového poradenství, dále zlepšilo nejen vnější prostředí školy, ale jistě přispělo i ke zlepšení jazykové a informační vybavenosti zapojených pracovníků. Mezinárodní spolupráce přispěla ke zlepšení multikulturních vazeb a prohloubení myšlenky jednotné Evropy.

Realizací projektu KARIÉRA došlo i k významnému dopadu do ekonomiky daných organizací. Realizace projektu umožnila zlepšit materiálně-technické prostředí zapojených organizací, umožnila pořízení nového moderního vybavení, nábytku a nových informačních technologií. Významnější je ale dopad na cílové skupiny. Projektové aktivity podpořily cílové skupiny učitelů v tom, že měli k dispozici nové vytvořené poradenské nástroje pro kariérové poradenství, které vyzkoušeli v praxi na cílové skupině žáků základních a středních škol, a tím podpořili jejich správnou volbu budoucího povolání. Projektovými aktivitami
si zapojené organizace do rozvojového partnerství BAD-ART též velmi zintenzivnily svou spolupráci se sociálním sektorem i zaměstnavatelskou sférou.

 Výstupy a výsledky zrealizovaného projektu KARIÉRA, lze hodnotit jako velmi zdařilé a pro cílovou skupinu velice potřebné neboť správné kariérové rozhodování žáků v počátečním vzdělávání představuje dobrý základ pro prevenci nezaměstnanosti a vytváří vhodnou personální kapacitu pro rozvoj zaměstnanosti v návaznosti na potřeby trhu práce, a to nejen ve v daných regionech Ústeckého kraje, ale i v celé ČR a v dalších členských zemích EU. Zkušenosti v této oblasti dokladují, že v případě špatného kariérového rozhodnutí jsou rizika získání negativních pracovních návyků a s nimi spojených patologických jevů velmi vysoká a náklady na jejich odstranění převyšují náklady na cílené kariérové poradenství.


Projekt „KARIÉRA“ – Systém kariérového poradenství v počátečním vzdělávání v Ústeckém kraji.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.13/11.0001
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem EU a státním rozpočtem České republiky.
Investice do rozvoje vzdělávání